انواع غرفه‌های نمایشگاهی

انواع غرفه نمایشگاهی

بربایی غرفه نمایشگاهی می‌تواند یکی از مهم‌ترین رویدادها برای کسب و کار شما باشد و موفقیت‌های تجاری چشمگیری را برای تیم شما رقم بزند، اما به شرطی که بهترین شرایط را برای برپایی غرفه نمایشگاهی مؤثر و جذاب، ایجاد کنید. بدین منظور پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ارسطو دیزاین باشید تا به طور کامل با ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف هر نمونه از انواع غرفه‌ نمایشگاهی و ارزیابی آن‌ها بر اساس معیارهای مورد نظرتان، بهترین گزینه را برای غرفه نمایشگاهی خود انتخاب کنید.

انواع غرفه نمایشگاهی
نمونه کار طراحی غرفه بیوداکس

انواع غرفه‌ نمایشگاهی

طیف وسیعی از انواع غرفه‌ های نمایشگاهی توصیه شده توسط بهترین غرفه سازهای نمایشگاهی وجود دارد که برخی از آن‌ها پیچیده و منحصر به فرد هستند و برخی دیگر از ساختاری ساده اما مؤثر برخوردارند. در این شرایط لازم است که با ویژگی‌های هر نمونه آشنایی پیدا کرده و آن‌ها را بر اساس پارامترهای مورد نظر خود مورد ارزیابی قرار دهید. در ادامه به بررسی برخی از رایج‌ترین نمونه‌های غرفه نمایشگاهی خواهیم پرداخت:

غرفه پارتیشن و مدولار

غرفه مدولار یا پارتیشن یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین انواع غرفه‌ نمایشگاهی برای نمایشگاه‌های تجاری، کنفرانس‌ها و رویدادهای مهم است و به راحتی می‌تواند با اشکال و اندازه‌های مختلف، تناسب پیدا کند. غرفه‌های مدولار معمولاً از چندین پنل آلومینیومی سبک وزن ساخته شده‌اند و از دیوارها و قفسه‌های قابل تعویض برخوردارند.

به طور کلی اگر به دنبال برگزاری غرفه نمایشگاهی با هزینه‌های مقرون به صرفه و انعطاف‌پذیری بالا هستید، غرفه مدولار یکی از بهترین انواع غرفه های نمایشگاهی می باشد و تمام آنچه برای برپایی یک غرفه ایدئال نیاز دارید را در اختیار شما قرار خواهد داد.

غرفه ماکسیما

غرفه ماکسیما

غرفه ماکسیما از دیگر انواع غرفه‌ نمایشگاهی مدولار با ساختاری تخصیص یافته تر است؛ غرفه‌های ماکسیما نیز جمع‌آوری و مجدداً به هم متصل می‌شوند و این شرایط به مجریان غرفه این امکان را می‌دهد که غرفه را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنند. غرفه ماکسیما در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود و امکان اعمال انواع رنگ و دکوراسیون را فراهم کرده و به راحتی با طرح مراسم هماهنگ می‌شود و در عین حال جلوه‌ای حرفه و جذاب ایجاد می‌کند.

غرفه اسپیس فریم

غرفه اسپیس فریم

اگر قصد دارید غرفه نمایشگاهی با حداکثر استحکام داشته باشید، غرفه اسپیس فریم می‌تواند انتخابی مناسب دز بین انواع غرفه‌ های نمایشگاهی برای شما باشد. ساختار غرفه‌های اسپیس فریم به شما این امکان را می‌دهد که بنرهای تبلیغاتی برند خود را در فریم اطراف غرفه قرار داده و یا با بهره‌گیری از طرح‌های دکوراسیون منحصر به فرد، جلوه‌ای خلاقانه‌ایجاد کنید. این نوع غرفه با اتصال فریم‌های فلزی ایجاد شده و از مقاومت بالایی برخوردار است و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای نمایشگاهی باشد که در فضاهای باز، برگزار می‌شود.

غرفه چوبی (ام دی اف)

غرفه چوبی ام دی اف نمونه‌ای ظریف‌تر نسبت به سایر انواع غرفه‌ های نمایشگاهی بوده و از ابعاد محدودتری نیز برخوردار است. از غرفه‌های ام دی اف اغلب برای برپایی غرفه‌های دکوراسیون داخلی و یا اعمال جلوه‌های فانتزی استفاده می‌شود. اگر قصد دارید غرفه نمایشگاهی خود را در فضای بسته و محدود برگزار کنید، غرفه چوبی می‌تواند فرصتی برای اعمال ایده‌های خلاقانه را برای ایجاد جلوه بصری جذاب و دل‌نشین، برای شما ایجاد کند.

انواع غرفه‌ نمایشگاهی بر اساس جایگاه

تعیین جایگاه غرفه نمایشگاهی یکی از مهم‌ترین عواملی است که تأثیر مستقیمی بر میزان جذب مخاطبین غرفه خواهد داشت. درواقع بر اساس محلی که برای برپایی غرفه نمایشگاهی خود انتخاب می‌کنید، ملزم به پرداخت بودجه متفاوتی خواهید بود و ممکن است برای اعمال دکوراسیون نیز با محدودیت‌های مختلفی رو به رو شوید.

در این شرایط بر اساس جایگاه قرارگیری غرفه در نمایشگاه نیز چندین انتخاب برای شما وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

غرفه نمایشگاهی agt

غرفه نبشی

یکی دیگر از انواع غرفه‌ های نمایشگاهی، غرفه نبشی می باشد. انتخاب غرفه نبشی می‌تواند اقدامی مؤثر برای افزایش جذب مخاطبان به سمت رویداد مورد نظر شما باشد؛ این نوع غرفه نمایشگاهی از دو سمت به بیرون دسترسی ایجاد می‌کند و بدین ترتیب بازدیدکنندگان توجه بیشتری را به سمت غرفه شما منعکس خواهند کرد.

بدین با انتخاب غرفه‌های نبشی باید طرحی را برای دکوراسیون غرفه انتخاب کنید که دو سمت غرفه را پوشش دهد که برای این کار غرفه نمایشگاهی مدولار می‌تواند ایدئال باشد. این شرایط ممکن است هزینه‌های بیشتری را برای شما ایجاد کند اما با توجه به تأثیری که بر بازدیدکنندگان خواهید گذاشت، غرفه نبشی ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

غرفه خطی یا ردیفی

غرفه خطی رایج‌ترین نوع از انواع غرفه‌ نمایشگاهی است که از محدودیت فضای بیشتری نسبت به سایر مدل‌های غرفه نمایشگاهی، برخوردار است. اگر به دنبال انتخابی به صرفه و متناسب با بودجه محدود هستید، غرفه خطی می‌تواند شرایط مناسبی را به شما ارائه دهد. البته در نظر داشته باشید که بهتر است دکوراسیون جذاب و خلاقانه‌ای برای غرفه ردیفی در نظر بگیرید تا بدین ترتیب غرفه خود را از سایر غرفه‌های هم ردیف خود، متمایز کنید.

غرفه جزیره ای پاناسونیک

غرفه جزیره ای

غرفه جزیره ای را می‌توان به عنوان بهترین انتخاب در انواع غرفه‌ نمایشگاهی برای دریافت بیشترین تأثیر در نظر گرفت؛ این غرفه‌ها بیشترین میزان دسترسی به مخاطبان را ایجاد کرده و فضایی کاملاً مجزا در اختیار شما قرار می‌دهند.

به طور کلی اگر محدودیتی برای تعیین بودجه غرفه نمایشگاهی خود ندارید و موفقیت برند برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است، غرفه جزیره ای می‌تواند شرایط ایدئال برای جذب مخاطبین را در اختیار شما قرار دهد. با توجه به بودجه بالا و حساسیت طراحی غرفه‌ های نمایشگاهی جزیره ای، بهتر است حتماً این کار را به متخصصینی عضو لیست غرفه سازان دارای مجوز بسپارید.

غرفه شبه جزیره ای

اگر برای انتخاب غرفه‌های جزیره ای با محدودیت بودجه مواجه شدید و یا غرفه‌های جزیره ای قبل از شما رزرو شده باشند، غرفه‌های شبه جزیره ای از دیگر انواع غرفه‌ نمایشگاهی نیز می‌توانند شرایط مشابهی را به شما ارائه دهند. این غرفه‌ها نیز میزان حداکثر دسترسی و تأثیر بر مخاطبان را ایجاد کرده و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دریافت بیشترین بازدهی محسوب می‌شوند. غرفه‌های شبه جزیره ای فضای غرفه را از سه طرف برای شما اختصاصی کرده و امکان اعمال دکوراسیون‌های خلاقانه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جمع بندی

درنهایت، در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب انواع غرفه‌ نمایشگاهی، انتخاب‌های زیادی وجود دارد و در عین حال شما باید فاکتورهای مختلفی را برای انتخاب بهترین نمونه مد نظر قرار دهید.

اما به طور کلی بهترین غرفه نمایشگاهی نمونه‌ای است که بیشترین تطابق را با اهداف شما از برپایی غرفه نمایشگاهی داشته باشد و همچنین با بودجه شما نیز متناسب باشد. این شرایط می‌تواند برای شما کمی چالش‌برانگیز باشد اما با مشورت با متخصصین طراحی داخلی و طراحان با تجربه در زمینه انواع غرفه‌ نمایشگاهی می‌توانید راهنمایی‌های لازم در این زمینه را دریافت کرده و انتخابی مطمئن داشته باشید.

4.3/5 - (3 امتیاز)