بررسی و تخمین هزینه های غرفه سازی نمایشگاهی

هزینه غرفه سازی نمایشگاهی

هزینه غرفه سازی نمایشگاه فاکتور مهمی است که قبل از اقدام به سفارش آن باید در نظر بگیرید تا بتوانید هزینه های برندتان را کنترل و مدیریت کنید. قیمت غرفه سازی بر اساس شاخص های مختلفی تعیین می شود. شما می توانید با برآورد هزینه غرفه سازی، این شاخص ها را تغییر دهید تا بتوانید یک طراحی غرفه نمایشگاهی حرفه ای و جذاب، مطابق با استانداردهای تعریف شده و همچنین بودجه ای که برای شرکت در نمایشگاه کنار گذاشته اید، انتخاب کنید.

عوامل موثر در هزینه غرفه سازی نمایشگاه 
نمونه کار طراحی غرفه شرکت تنسر

عوامل موثر در هزینه غرفه سازی نمایشگاه

اینکه قیمت غرفه سازی نمایشگاه های بین المللی از داخلی بالاتر است، بر هیچکس پوشیده نیست. چرا که استاندارد های آن با قوانین غرفه سازی نمایشگاه تهران و دیگر نمایشگاه های کشور فرق می کند. اما سوال مهمی که مطرح می شود این است که چه عواملی در تعیین تعرفه غرفه سازی نمایشگاه نقش دارند؟

  1. اجاره فضای نمایشگاه: هزینه اجاره فضایی که غرفه در آن قرار دارد، معمولا بر اساس متراژ غرفه و موقعیت جغرافیایی نمایشگاه تعیین می ‌شود و تاثیر بسیار زیادی در قیمت غرفه سازی دارد.
  2. ساخت و نصب غرفه: شامل هزینه‌ های ساخت و نصب غرفه، از جمله ساختار، دکوراسیون، کابینت‌سازی، نورپردازی، فرش ‌بندی و تجهیزات صوت و تصویر است. امروزه غرفه نمایشگاهی پیش ساخته نیز در بازار وجود دارد که نیاز به تغییر ساختار و… ندارد؛ نصب آسانی هم داشته و از نظر قیمت هم مقرون به صرفه و اقتصادی است.
  3. لوازم دکوراسیون: یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در قیمت غرفه سازی نمایشگاه، هزینه لوازم دکوراسیون برای تزئین و تجمل غرفه نیز بر روی هزینه نهایی اثر می گذارد. این لوازم ممکن است شامل پلاک ‌بندی، پستر، بنر، پلاکارد چوب یا فلز و … باشد.
  4. تجهیزات فنی: هزینه تجهیزات فنی مورد نیاز غرفه، مانند تجهیزات صوتی و تصویری، روشنایی، سیستم‌ های خنک کننده و گرم کننده و … نیز جزو قیمت غرفه سازی نمایشگاه می باشد.
  5. مبلمان و تجهیزات داخلی: هزینه مبلمان و تجهیزات داخلی غرفه، از جمله صندلی‌ ها، میز‌ها، پارتیشن ‌ها و … نیز بر روی هزینه غرفه سازی نمایشگاه حساب می شود.
  6. هزینه نگهداری غرفه: شامل هزینه نگهداری غرفه در طول دوران نمایشگاه است. این هزینه شامل پرسنل حضوری برای نظافت و نگهداری غرفه، هزینه بسترسازی برق و اینترنت و … است.
تعرفه غرفه سازی نمایشگاه
نمونه کار طراحی غرفه بیوداکس

تعرفه غرفه سازی نمایشگاه

پیش از هر اقدامی شما باید چک لیست شرکت در نمایشگاه های خارجی را داشته باشید و سپس متناسب با آن و بررسی هزینه غرفه سازی نمایشگاهی یک غرفه ایده آل و حرفه ای و مهم تر از همه مقرون به صرفه انتخاب کنید.

تعرفه های غرفه سازی نمایشگاه با هم متفاوت است و شما می توانید برای استعلام قیمت غرفه نمایشگاهی با کارشناسان ما ارتباط بگیرید. همچنین می توانید از خدمات مشاوره رایگان هم بهره مند شوید. ما به شما کمک می کنیم تا بهترین غرفه ها را با نازل ترین قیمت متناسب با نیاز برندتان انتخاب کنید.

 نحوه محاسبه قیمت غرفه سازی نمایشگاه
نمونه کار طراحی غرفه مارال چرم

 نحوه محاسبه قیمت غرفه سازی نمایشگاه

محاسبه قیمت ساخت غرفه نمایشگاه به عوامل مختلفی از جمله: اندازه و مساحت غرفه، ارتفاع مجاز غرفه سازی نمایشگاه، نوع و مدل طراحی غرفه، مواد استفاده شده در ساخت غرفه، نیروی کار مورد نیاز و… بستگی دارد.

  برای محاسبه هزینه غرفه سازی، ابتدا باید تمام هزینه‌ های مورد نظر را شناسایی کنید. این هزینه ‌ها شامل:

  1. هزینه‌ مواد: شامل قطعات چوب، فلزات، پلاستیک و دیگر مصالح ساختمانی است که برای ساخت غرفه استفاده می ‌شود. پلاستیک ارزان ترین متریال می باشد که اگر می خواهید قیمت تمام شده برای شما کمتر باشد، می تواند گزینه ایده الی به شمار رود.
  2. هزینه‌ نصب: شامل هزینه‌ نصب و تعمیرات لولای غرفه، اتصالات و… است.
  3. هزینه‌ نیروی کار: شامل هزینه استخدام نیروی کار برای ساخت غرفه و دستمزد آن ها می باشد.
  4. سایر هزینه‌ ها: شامل هزینه برق، آب و گاز مصرفی، حمل و نقل مواد و دستگاه‌ های مورد نیاز برای ساخت غرفه و… است.

بعد از شناسایی تمام هزینه ‌ها، باید مقادیر مالی آن ‌ها را تعیین کنید. این مقادیر ممکن است با توجه به منطقه جغرافیایی و قوانین محلی، متغییر باشد. سپس باید هزینه‌ ها را جمع کنید تا به هزینه کل غرفه سازی نمایشگاه برسید.

4.9/5 - (11 امتیاز)