مزایای حضور و شرکت در نمایشگاه ها

فکر می کنید معرفی اینترنتی کسب و کار و فعالیت شما برای آنکه بتوانید معروف شوید و بازار را دست بگیرید کافی است؟ درست است که امروزه فضای مجازی بخش اعظمی از زندگی افراد را به خود اختصاص داده است اما اگر هیچ کاری نکنید و تنها تکیه به تبلیغات در اینترنت بکنید، هیچ افق روشنی پیش روی شما نخواهد داشت.

وقت آن رسیده که بلند شوید و دست به کارهای بزرگ بزنید. یکی از موثرترین و حرفه ای ترین این کارها، طراحی غرفه نمایشگاه و یا شرکت در نمایشگاه است که می تواند نقطه پرتابی برای برند شما باشد.

اهمیت و ضرورت شرکت در نمایشگاه

طراحی غرفه نمایشگاه یک بازاریابی است که می تواند سبب شناخته شدن فعالیت و برند شما توسط مخاطبان و مشتریان هدف شود. البته نباید از  هزینه های شرکت در نمایشگاه بین المللی هم غافل شوید که در برابر مزایای شرکت در نمایشگاه بین المللی و داخلی قد علم کرده است و سبب می شود بسیاری از افراد از این کار منصرف شوند.

اهمیت و ضرورت شرکت در نمایشگاه

شما با ساخت غرفه های نمایشگاهی مختلف یک شبکه سازی گسترده خواهید داشت و می توانید ارتباطات خود را بهبود ببخشید.

همچنین می توانید با رقبای خود آشنا شوید و از نقاط قوت و ضعف آنها یاد بگیرید و خودتان را برای رقابت قوی تر کنید. البته برای آنکه بتوانید به این نتایج شگفت انگیز دست یابید باید به صورت یک برند باسابقه و حرفه ای در نمایشگاه ظاهر شوید تا بتوانید توجه حاضرین را جلب کنید. از این رو بهتر است راهنمای اقدامات قبل و بعد از نمایشگاه را مطالعه کنید.

تاثیر شرکت در نمایشگاه های بین المللی

در دنیای تجارت امروز باید بتوانید خودتان را آپدیت نگهدارید. اطلاعات و اخبار جدید از تکنولوژی، زمینه کاری، صنایع و… را بدست آورید و دست پر وارد میدان شوید.

شما با شرکت در نمایشگاه های بین المللی در صادرات و واردات محصولات می توانید علاوه بر عموم، با شرکت های مختلفی که در زمینه کاری شما فعال هستند و مخاطبان آنها آشنا شوید و یک دید متفاوت به بازار کارتان داشته باشید. می توانید احساسات مشتریان و سلایق آن ها را بررسی کنید و محصولی متناسب با خواست آنها ارائه دهید.

همچنین با نوآوری و عرضه محصولی با مزایای زیاد، می توانید به آسانی مشتریان خود را در بازار جهانی پیدا کنید و رونق زیادی به کسب و کار خود ببخشید. درست است که مزایای شرکت در نمایشگاه بین المللی بسیار زیاد است اما نباید از  هزینه ساخت و طراحی غرفه هم غافل شوید. برای آنکه این هزینه شما به یک سرمایه گذاری تضمینی تبدیل شود بهتر است لیست غرفه سازان مجاز/دارای گرید را تهیه کنید و با بررسی کیفیت کارشان یک تیم حرفه را انتخاب کنید.

مزیت های شرکت در نمایشگاه  

مزیت های شرکت در نمایشگاه  

شرکت در نمایشگاه زمان، انرژی و هزینه زیادی از شما خواهد گرفت اما در کم ترین زمان، چندبرابر هزینه را برایتان سودآوری خواهد داشت. در نتیجه ارزش امتحان کردن را خواهد داشت. البته نباید انتظار داشته باشید که در همان دفعه اول، نتیجه رضایت بخش کسب کنید. از سری دلایل شرکت در نمایشگاه و مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعتبار خود را افزایش دهید

این یک فرصت طلایی است که به واسطه آن می توانید اعتبار برند و مجموعه خود را بیشتر کنید. در نتیجه مشتریان راحت تر به شما اعتماد می کنند و می توانید با عزت نفس بیشتری در بین رقبا فعالیت کنید و مخاطبان هدف را جذب کنید. این اعتبار در بخش های مالی، شرکت در دیگر نمایشگاه ها و… هم می تواند به نفع شما باشد.

  • یاد بگیرید و اطلاعات کسب کنید

با شرکت در نمایشگاه ها، شما می توانید اطلاعات کاربردی تری از مشاغل مرتبط با حوزه کاریتان جمع آوری کنید و از این اطلاعات به منظور رونق کسب وکارتان استفاده نمایید. حضور در نمایشگاه باعث می شود همچون یک مدیر حرفه ای و باسابقه، تصمیمات تجاری درست بگیرید و نیاز به تبلیغات گران قیمت یا آموزش هایی با هزینه بالا نداشته باشید.

  • فروش خود را افزایش دهید

قطعا شرکت در نمایشگاه باعث دیده شدن برند شما و در نهایت افزایش فروش محصول و خدماتتان می شود. در نتیجه می توانید به راحتی به سود بالا برسید و مشتریان زیادی را هم کسب کنید که اگر کمی هوشمندانه رفتار کنید می توانید آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.

مزایای طراحی وساخت غرفه در نمایشگاه

مزایای طراحی وساخت غرفه در نمایشگاه

مزایای ساخت غرفه نمایشگاهی بیشتر از چیزی که تصور می کنید. برای بهره مندی از این مزایا باید به سراغ معرفی بهترین غرفه سازهای نمایشگاهی بروید تا غرفه ای متناسب با هویت بصری برند خودتان، نوع محصول و خدمات عرضه شده و از همه مهم تر متناسب با بودجه خودتان داشته باشید. از سری مزیت های طراحی و ساخت غرفه در نمایشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعامل و ارتباط با مخاطبان هدف

 شما با ساخت غرفه و شرکت در نمایشگاه می توانید تعامل مستقیمی با مشتریان و مخاطبان خود داشته باشید. این ارتباط مستقیم سبب اعتماد و جلب اطمینان آنها شده و همچنین باعث می شود تا سلیقه  نیازهای آن را بشناسید، انتقادها را بشنوید و بر روی نقاط ضعف خود کار کنید. با توجه به نوع خدمات و محصولی که ارائه می دهید، سعی کنید غرفه ای طراحی کنید که امکان ارتباط با مخاطب را برایتان فراهم می کند. غرفه سازی مدرن با فریم لس یکی از همین گزینه ها است که باعث می شود به صورت مستقیم با مشتری مراجعه کنندگان در ارتباط باشید.

  • بررسی خدمات و محصول دیگران

شما می توانید محصولات و خدمات دیگر برندها را شناسایی کنید. از آن ها ایده و الهام بگیرید و خدمات خود را جامع تر کنید. نوع طراحی غرفه نیز بر روی دیده شدن خدمات شما تاثیرگذار خواهد بود. سعی کنید از از غرفه سازی ماکسیما و مدل های این چنین استفاده کنید تا ظاهری جذاب و دیدنی به غرفه خود بدهید و با طراحی متفاوت و باز حس اعتماد را به مخاطب القا کنید.

  • با مدیران دیدار خواهید کرد

اگر تازه کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید، قطعا استفاده از تجربیات دیگر مدیر ها، صحبت و همنشینی با آن ها به شما کمک می کند تا یک خط فکری ایده آل تری داشته باشید و بتوانید مجموعه خود را بهتر مدیریت کنید و به صورت تخصصی در بازار حاضر شوید.

  • فروش مستقیم و سود بالا

شما به صورت مستقیم با مشتریان و خریداران در ارتباط خواهید بود و هیچ واسطه ای وجود نخواهد داشت. در نتیجه می توانید بدون واسطه و با قیمت مناسبی محصول خود را عرضه کنید. این یک معامله دو سرد برد است که هم به نفع شما و هم مشتری خواهد بود. در نتیجه می توانید به راحتی از فرصت های معاملاتی بهره مند شوید و قراردادها را هم در نمایشگاه امضا کنید.

جمع بندی

درست است که حضور در نمایشگاه ها کمتر است و نتیجه آن قابل پیش بینی نیست، اما در حالت کلی مزایای بسیار زیادی دارد که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. اگر بتوانید به صورت اصولی با استفاده از عناصر موردنیاز به نمایشگاه در چنین جوی حاضر شوید، بی شک تاثیر آن را در برندسازی و افزایش سود و فروش خود خواهید دید. همچنین شما می توانید با مراجعه کنندگان مصاحبه کنید و به صورت مطمئن از نظر آن ها آگاه شوید تا بتوانید شیوه تولید یا روند کار خودتان را تغییر دهید و رضایت مخاطبین را جلب نمایید.

5/5 - (24 امتیاز)