غرفه ساز چیست!؟ چگونه غرفه ساز شویم؟

غرفه ساز چیست!؟ آنها چه کار می کنند و چگونه می توان غرفه ساز شد!؟

غرفه ساز چیست!؟ آنها چه کار می کنند و چگونه می توان غرفه ساز شد!؟

غرفه سازی ارسطو – سید مهدی نجفی – در این مقاله با هم چند سوال را بررسی می کنیم.

غرفه ساز چیست؟
یک غرفه ساز چه می کند؟
آنها چه مهارت هایی باید داشته باشد؟
چگونه یک طراح نمایشگاه یا غرفه ساز شویم؟
چه چیزی را مطالعه کنیم؟

شروع کنیم!

غرفه ساز چیست؟

طراح نمایشگاه حرفه‌ای است که فضاها و چیدمان‌هایی را برای رویدادها و نمایشگاه های موقت یا دائمی با ماهیت نمایشگاهی طراحی می‌کند: نمایشگاه‌ها، موزه‌ها، گالری های هنری، نمایشگاه‌های تجاری، غرفه‌ها، مغازه‌ها، ویترین مغازه‌ها، تلویزیون‌ها، فضاهای مجازی.

یک طراح نمایشگاه قادر به ایجاد ارتباط بین فضاها و مخاطبان بازدیدکنندگان، کاربران و مشتریان و ارائه تجربیات اجرایی و تعاملی است. جنبه‌های زیبایی‌شناختی و روایی پروژه‌ها، عناصر اساسی کار یک طراح نمایشگاه است که در این زمینه‌ای فعالیت می‌کند که در معرض آزمون و نوآوری است، به‌ویژه در ایجاد فضاهای فراگیر و تجربی.

یک غرفه ساز چه می کند؟

یک طراح نمایشگاه باید به تمام علوم سمعی بصری و هنری یک رویداد تصلت داشته و با ذهن خلاق خود غرفه نمایشگاهی یا تجاری را به اشکال فضایی و بصری ترجمه کند و برای کارفرما در محیط نمایشگاه بسازد. آنها از روش‌های طراحی مرتبط با فضاهای نمایشگاهی استفاده می‌کنند و تفسیر مؤلف خود را برای نیازهای ارتباطی و روایی پروژه نمایشگاه ارائه می‌کنند.

غرفه سازان نمایشگاه در ارتباط با متصدیان، هنرمندان، مدیران برند، طراحان نور، مدیران پروژه، ایده پردازان دیجیتال، طراحان گرافیک، سازندگان ویدئو و متخصصان شبکه های اجتماعی کار می کنند. آنها طراحی یک نمایشگاه را تا زمان تحقق آن مدیریت و هماهنگ می کنند. یک غرفه ساز حرفه ای باید به تمام موارد فوق تسلط کامل داشته باشد.

غرفه سازان چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

بازنمایی فضا و مهارت های تجسم.
نمایش گرافیکی و مهارت های خلق ایده ها.
تسلط کامل به تاریخ هنر، طراحی، صنعت و شرکت های مربوطه (مطالعه و تحقیق درباره غرفه های سال گذشته یا شناخت قالب گرافیکی مشتری).
دانش نقشه کشی فنی و برنامه های مدل سازی سه بعدی(3damx – lumion- Autocad).
توانایی تفسیر استراتژی های بازاریابی و هویت برند.
توانایی تفسیر و نقد هنر.
توانایی ایجاد ارتباط بین تجربیات گذشته و تقاضای بازار.
توانایی انجام تحقیقات و مطالعات مستمر در حمایت از توسعه پروژه و استقلال حرفه ای خود.
توانایی کار گروهی، با رویکرد انتقادی و بین تخصص های مختلف طراحی و هنر.

چگونه یک طراح نمایشگاه یا غرفه ساز شویم؟

برای تبدیل شدن به یک غرفه ساز، داشتن یک روش طراحی با رویکرد انتقادی و کنجکاوی مداوم برای دانش همه جانبه بسیار ضروری است. شما می توانید از طریق یک دوره آموزشی سه ساله (مدرک دانشگاهی یا دیپلم دانشگاهی سطح اول)، که در پایان یک دوره سه ساله در زمینه طراحی به دست می آید، طراح نمایشگاه یا غرفه ساز شوید. برای رسیدن به سطح بالاتری از کامل بودن و بلوغ طراحی، از طریق تجارب تخصصی تر و حرفه ای تر، توصیه می شود به ادامه تحصیل، گذراندن دوره دو ساله (کارشناسی ارشد) در طراحی داخلی ادامه دهید.

رشته های تحصیلی مرتبط با غرفه سازی و طراحی نمایشگاه کدامند؟

کارشناسی طراحی

کارشناسی طراحی یا کارشناسی دیزاین (به انگلیسی: Bachelor of Design) معمولاً یک مدرک دانشگاهی در مقطع کارشناسی در رشته طراحی است که برای یک دوره یا رشته اعطا می‌شود که به‌طور کلی سه یا چهار سال طول می‌کشد. این معادل دوره کارشناسی ارشد طراحی، MDes است. مدرک لیسانس طراحی برای چندین دهه در کانادا و استرالیا محبوب بوده و با گسترش و طراحی تخصصی رشته‌های خاص، در ایالات متحده محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. انواع مختلفی از درجه لیسانس طراحی وجود دارد، از جمله لیسانس هنرهای طراحی و لیسانس مطالعات طراحی.

Rate this post