مزایای طراحی غرفه در نمایشگاه در برابر بازاریابی تماس سرد (بازاریابی تلفنی)

مزایای طراحی غرفه در نمایشگاه در برابر بازاریابی تماس سرد (بازاریابی تلفنی)

غرفه سازی ارسطو –  سید مهدی نجفی – بسیاری از مواقع، غرفه داران با یک سوال رایج دائمی مواجه می شوند – اینکه طراحی غرفه خوب و شرکت در نمایشگاه ها چه هدفی را دنبال می کند. یا به دنبال راهی بهتر از تماس سرد هستند.

ساده ترین پاسخ این است که وجه اشتراکی بین این 2 نوع بازاریابی وجود ندارد. تماس سرد در بهترین حالت می تواند به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی برای نمایشگاه هانام برده شود. وقتی در یک رویداد نمایشگاهی هستید، با مخاطبان خود رو در رو می شوید. این فرصتی را برای پرورش آنها به عنوان سر نخ های واجد شرایط فراهم می کند. شما همچنین می توانید پیشنهادات خود را به صورت حضوری نمایش دهید و پیام اصلی آنها را به مخاطبان منتقل کنید. بهتر از این، شما می توانید از فرصت های شبکه نامحدود استفاده کنید.

تماس سرد دقیقاً چیست؟

این به ارتباط با سرنخ‌های بالقوه یا سرنخ‌های فیلتر شده پس از تحقیق کامل در بازار هدف اشاره دارد. این تماس توسط نماینده کارکنان بازاریابی یا فروش با مشتریان احتمالی مختلف با زمینه های فروش موثر انجام می شود.

اگرچه تماس سرد نتایج مثبت فوری ایجاد نمی کند زیرا واکنش فرد در سمت دیگر عمدتا ناشناخته است. علاوه بر این، چنین تماس هایی در بسیاری از موارد ناخواسته و باعث نارضایتی مخاطب هستند.

با این حال، گنجاندن آنها به عنوان بخشی از استراتژی فروش و بازاریابی می تواند در دراز مدت نتیجه بخش باشد.

طبق یک مطالعه تحقیقاتی، 82 درصد از شرکت کنندگان در نمایشگاه های بین المللی ترجیح می دهند در یک نمایشگاه شرکت کنند تا آنکه از سیستم تماس سرد استفاده کنند. آنها همچنین تأیید می کنند که حضور در نمایشگاه به آنها کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند. این مکاشفه به وضوح نشان می دهد که چرا نمایشگاه ها برتری قابل توجهی نسبت به تماس سرد دارند.

مزایای شرکت در نمایشگاه

برای تمام مشاغل، شرکت در یک نمایشگاه مزایای فوق العاده ای خواهد داشت. مهمتر از آن، اهمیت این مزایا برای مدت طولانی باقی خواهند ماند.

شما می توانید نام تجاری و پیشنهادات خود را در معرض دید مخاطبان بزرگ تری قرار دهید. به این ترتیب، بازخورد مفید و مجموعه ای قابل اعتماد از مشتریان بالقوه را دریافت خواهید کرد که می توانید پس از رویداد با آنها ارتباط برقرار کنید.

این همش نیست. همچنین می‌توانید از مزایای زیر بهره ببرید.

1- نمایشگاه، تعامل چهره به چهره را تقویت، هدایت و هدفمند می کند

یک رویداد نمایشگاهی یک پلت فرم مناسب برای فرصت های شبکه ارائه می دهد. شما با مخاطبان خود رو در رو می شوید و شخصاً با آنها ارتباط برقرار می کنید که در بسیاری از موارد روابط پربارتری را به پرورش می دهند.

برای اینکه به آنها دلیل تعامل با برند شما را بدهید، داشتن یک طراحی غرفه متقاعد کننده که فوراً اهداف مخاطبان را جلب کند و آنها را وادار به تعامل چهره به چهره با برند شما کند، ضروری است. فرصت حاصل می تواند توسط تیم فروش شما برای ارتباط با آنها در سطح شخصی و جلب رضایت آنها مورد استفاده قرار گیرد.

از طرف دیگر تماس سرد شامل ارتباط از طریق تماس تلفنی به جای تعامل چهره به چهره است. این می تواند در مواقعی به چالش هایی منجر شود. مکالمه تلفنی ممکن است قطع شود یا کوتاه شود. سپس، احتمال شکست در جلب توجه مؤثر نیز بسیار بالا خواهد بود.

2- تصویر سازی از برند و ارتباط بهتر با مخاطب

بر خلاف تماس سرد، یک رویداد نمایشگاهی بستری را برای درگیر شدن در تعاملات مستقیم و معنی دار و ارائه تجربیات غنی ارائه می دهد. این به بازاریابی و معرفی برند شما کمک می کند.

اگر به اندازه کافی باهوش هستید که از فرصت ها استفاده کنید، حتی می توانید از فرصت های تبلیغاتی و حمایت مالی حداکثر استفادهرا ببرید.

تنها چیزی که لازم است یک غرفه جذاب است که برای رساندن مخاطب به غرفه شما طراحی شده است. هنگامی که این کار با موفقیت انجام شد، آنها به طور خودکار با برند شما ارتباط برقرار می کنند. آنها با نام تجاری شما آشناتر خواهند شد و ممکن است حتی از مشتریان وفادار شما شوند.

درگیر کردن آنها با فعالیت ها و هدایای برند به ارائه تجربیات به یاد ماندنی و ایجاد ارتباط با نام تجاری کمک می کند.

3- طراحی غرفه خوب و نمایشگاه به تعاملات یک لمس انسانی می دهد

وقتی در نمایشگاه های بین المللی تجاری شرکت می کنید، مستقیماً با مخاطبان خود مواجه می شوید. همه چیز در زمان واقعی و رو در رو انجام می شود. شما همچنین به خوبی آنها را می شناسید، ترجیحات و الزامات آنها می سنجید و احساسات آنها را در برابر رقبای خود خواهید شناخت. بیشترین تعاملات با مخاطب هدف شما خواهد بود. یک تعامل معنادار با آنها می تواند منجر به شانس بهتر تبدیل شود.

هیچ کدام از اینها  از طریق تماس سرد امکان پذیر نیست. در تماس سرد، شما از طریق پلتفرم های دیجیتال یا تماس تلفنی با مخاطبان خود در تعامل هستید. گاهی اوقات، شما می توانید از طریق فعالیت های بازاریابی مختلف که عمدتاً ارتباطات یک طرفه هستند، با آنها گفتگو کنید.

4- شناخت و آگاهی از برند را افزایش می دهد

با شرکت در یک رویداد نمایشگاهی، می توانید به میزان قابل توجهی آگاهی از برند خود را در بین مخاطبان افزایش دهید. آنها با برند شما رو در رو می شوند. این نقش کلیدی در تسهیل تبدیل آنها به مشتری خواهد داشت. در نتیجه، هنگام انتخاب محصولات یا خدمات شما، خیلی راحت تر تصمیم خواهند گرفت.

تنها چیزی که لازم است گنجاندن گرافیک های چشم نواز به عنوان بخشی از طراحی غرفه یا نمایش محصولات شما در اطراف غرفه است.

علاوه بر این، هنگامی که آگاهی از برند با نمایش حضوری ترکیب شود، به دست آوردن مشتریان جدید آسان تر خواهد بود. هر چیزی که مخاطبان شما ممکن است در مورد برند یا پیشنهادات شما داشته باشند؛ آنها را می توان به سرعت با اطلاعات دست اول موثر توجیه کرد.

از طرف دیگر تماس سرد بیشتر یک ارتباط ارگانیک است. برای تبدیل سرنخ ها به مشتریان، کل فرآیند می تواند چند ماه یا حتی سال ها طول بکشد.

5- یادگیری صنعت را بهتر می کند

نمایشگاه ها فقط محل نمایش و معرفی نیستند. می‌توانید با تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی تعامل بهتری با مخاطبان خود داشته باشید.

برای تأثیرگذاری بیشتر، فقط باید برنامه زمان‌بندی نمایش نمایشگاه را کاملاً رعایت کنید. برخی از غرفه ها سمینارهای حضوری خواهند داشت که در آن متخصصان برتر صنعت یا مقامات کشوری در مورد روند صنعت صحبت می کنند. آنها این فرصت را به شما می دهند تا بخشی از جلسات و کارگاه های تعاملی باشید. به این ترتیب، می‌توانید با آخرین روندها و پیشرفت‌های صنعت آشنا شوید و در عین حال سرنخ‌های بیشتری کسب کنید.

برای تاثیرگذاری موثر، غرفه خود را طوری طراحی کنید که تصویر برند شما را به تصویر بکشد. این امر توجه مخاطب را به خود جلب می کند و به جذب مشتریان جدید کمک می کند.

هیچکدام از اینها با تماس سرد امکان پذیر نیست. اگرچه شما سمینارهای مجازی دارید، اما نمی توان از آنها در همان سطحی که نمایشگاه هاقرار دارند قرار داد.

6-  در نمایشگاه می توانید رقبا را از نزدیک ببینید

نمایشگاه‌ها نام‌های پیشرو صنعت را روی یک میز جلوی شما قرار می‌دهند، از جمله رقبا. شرکت در چنین رویدادهایی به شما این شانس را می دهد که رقبا را از نزدیک بررسی کنید. می‌توانید یاد بگیرید که چه چیزی باعث می‌شود مشتریان آن‌ها را انتخاب کنند، چگونه غرفه‌هایشان را برای تعامل بهتر با مخاطبان طراحی کنند، از چه نوع زمینه‌های فروش استفاده می‌کنند، و چه چیزی طراحی غرفه‌هایشان را برای مخاطبان جذاب تر می‌کند.

از طرف دیگر تماس سرد چنین فرصتی را ارائه نمی دهد. اگر در یک نمایش مجازی شرکت می کنید، ممکن است رقبا را ببینید. اما این موضوع قابل مقایسه با دیدن آنها از نزدیک نیست.

شکی نیست که نمایشگاه ها در مقایسه با تماس سرد مزایای فراوانی را ارائه می دهند. در مقایسه با تماس سرد، آنها یک ابزار بازاریابی ضروری در یک چشم انداز رقابتی هستند. تماس سرد تنها در بهترین حالت می تواند آنها را در چارچوب استراتژی بازاریابی تکمیل کنند و به بازگشت سرمایه کمک کنند.

5/5 - (1 امتیاز)