غرفه نمایشگاهی پیش ساخته

غرفه نمایشگاهی پیش ساخته

غرفه های نمایشگاهی به شیوه های مختلفی طراحی و اجرا می شوند. همین عامل باعث شده تا با انواع غرفه های نمایشگاهی مواجه شوید که یکی از بهترین و شگفت انگیز ترین آن ها غرفه از پیش ساخته است. غرفه نمایشگاهی پیش ساخته با یک سری متریال مشخص طراحی می شود. می توانید به راحتی با یک بودجه مشخصی آن را سفارش دهید، غرفه سازی نمایشگاهی را به بهترین شکل انجام دهید و در نمایشگاه های متعددی از آن استفاده کنید.

غرفه نمایشگاهی پیش ساخته یا مدولار چیست؟

یکی از انواع غرفه های نمایشگاهی که طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است، نوع پیش ساخته است. غرفه نمایشگاهی پیش ساخته یا مدولار، یک ساختار قابل حمل و قابل تنظیم دارد که برای نمایشگاه‌ ها، رویدادها و فضا های تجاری مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این نوع غرفه‌ ها از قطعات پیش ساخته تشکیل شده اند که به راحتی قابل باز و بسته شدن هستند.

غرفه‌ نمایشگاهی پیش ساخته معمولا از جنس فلز یا چوب سبک ساخته می‌ شوند. آن ‌ها شامل بستر، دیوار، درب، پنجره و سقف هستند که به صورت مجزا می باشند و با هم ترکیب می ‌شوند. این قطعات به صورت مدولار طرح بندی شده اند، به این معنى که با تغییر و جایگزینی هریک از اجزا می توانید غرفه مورد نظر را بسازید.

ویژگی اصلی غرفه مدولار، سرعت و آسانی در نصب و تجزیه و تحلیل آن ‌ها است. با استفاده از قطعات مدولار، می‌ توان به راحتی طرح و طول غرفه را تغییر داد. همچنین، این نوع غرفه ‌ها قابل حمل هستند و به راحتی می توان آن ها را جابه جا کرد.

غرفه نمایشگاهی مدولار امکانات بسیار زیادی دارد که شامل صاف کاری، رنگ کاری، چسباندن لوگو و برچسب، نورپردازی و تجهیزات الکترونیکی است. همچنین، با استفاده از جزئیات مختلف مثل کاغذ دیواری، فرش، پارکت و مبلمان قابل حمل و… می توان محیط مناسب برای نمایشگاه خلق کرد.

  غرفه نمایشگاهی پیش ساخته یا مدولار چیست؟
نمونه کار غرفه آبمیوه مجتبی

انواع غرفه نمایشگاهی مدولار   

یکی از کارهای لازم برای حضور در نمایشگاه انتخاب غرفه و اجرا آن است. اگر انتخاب شما سازه پیش ساخته نمایشگاهی است، باید با انواع غرفه نمایشگاهی مدولار اشنا شوید. غرفه نمایشگاهی مدولار یک نوع غرفه است که از قطعات مجزا و قابل تعویض تشکیل شده است و انواع متنوعی دارد که عبارتند از:

غرفه‌ های نمایشگاهی مدولار ساده

 این نوع عرفه نمایشگاهی پیش ساخته دارای ساختار ساده ‌ای هستند و برای نمایشگاه ‌های کوچک و محلی توصیه می شوند. آن‌ ها به راحتی قابل حمل و نصب هستند و دغدغه ای از این بابت نخواهید داشت.

سازه پیش ساخته نمایشگاهی

غرفه ‌های نمایشگاهی مدولار چند منظوره

این نوع غرفه ‌ها دارای ساختار قابل تغییر و تنظیم هستند. با طراحی غرفه آماده نمایشگاهی چند منظوره می توانید با استفاده از قطعات مختلف، غرفه‌ را براساس نیازهای مختلف شخصی سازی کنید. این نوع از غرفه نمایشگاهی مدولار مناسب برای نمایشگاه ‌های بزرگ و چند رویداد است.

غرفه ‌های نمایشگاهی مدولار سفارشی

این نوع عرفه به صورت کاملا سفارشی ساخته می ‌شوند و براساس نیاز و سلیقه مشتری طراحی قابل طراحی هستند. آن ‌ها دارای امکانات خاص و منحصر به فرد هستند و برای نمایشگاه‌ های حجیم و بزرگ مناسب می باشند.

درست است که اندازه و ابعاد آن به نظر شما بستگی دارد اما باید ارتفاع مجاز غرفه سازی نمایشگاه بین المللی تهران را استاندارد قرار دهید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از غرفه خود در نمایشگاه های گوناگون استفاده کنید.

لازم به ذکر است که غرفه نمایشگاهی مدولار از لحاظ طرح، ابعاد، جنس استفاده شده و روش تولید نیز تنوع بسیاری دارد.

مزایا و معایب غرفه نمایشگاهی پیش ساخته   
نمونه کار طراحی غرفه مارال چرم

مزایا و معایب غرفه نمایشگاهی پیش ساخته   

غرفه نمایشگاهی آماده مزایا زیادی دارد که سبب محبوبیت بالای آن شده است. اما در کنار مزایا نمی توان معایب آن را هم نادیده گرفت. اگر شما هم می خواهید با مزایا و معایب این غرفه های نمایشگاهی آماده آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید:

مزایای غرفه نمایشگاهی آماده

  • صرفه جویی در زمان و هزینه: یکی از مهم ترین اقدامات قبل و بعد از نمایشگاه برنامه ریزی مالی و بحث بودجه است. غرفه نمایشگاهی آماده قبل از نمایشگاه توسط تولید کننده طراحی و ساخته می شود، بنابراین شما نیازی به صرف هزینه و زمان برای ساخت یک غرفه اختصاصی ندارید و یک انتخاب مقرون به صرفه برای شما خواهد بود.
  • سادگی و راحتی: با استفاده از یک غرفه نمایشگاهی آماده، شما نیاز به برنامه ریزی کمتر دارید و مجبور به اجاره لوازم برای چیدمان، تجهیزات و ملزومات دیگر نخواهید بود. فقط کافیست غرفه را در محل نصب کنید و محصولات خود را به راحتی به نمایش بگذارید.
  • قابل حمل: بسیاری از غرفه های نمایشگاهی آماده قابل حمل هستند و معمولا در جعبه هایی بسته بندی می شوند. می توانید آن ها را به راحتی حمل و نصب کنید و در نمایشگاه های مختلف مورد استفاده قرار دهید.
  • طراحی حرفه ای: غرفه های نمایشگاهی آماده توسط تولید کنندگان حرفه ای طراحی و ساخته می شوند، بنابراین ظاهر و کیفیت آن ها بسیار بالا است. شما می توانید با خاطری آسوده تصویر حرفه ای و قابل توجه از برند خود را در نمایشگاه  به مخاطبان نشان دهید و نگرانی از بابت استانداردها و کیفیت نداشته باشید.
  • انعطاف پذیری بالا:  بسیاری از غرفه های نمایشگاهی آماده قابلیت تغییر را دارند و شما می توانید با توجه به نظرات و نقدهای خود، ظاهر و سبک آن را تغییر دهید.
  • قابل استفاده چندبار: چون غرفه های نمایشگاهی آماده ، قابل حمل هستند، شما می توانید آن ها به دفعات زیاد مورد استفاده قرار دهید بی آنکه دچار افت کیفیت و دفرمه شدن در ظاهر شوند.
معایب غرفه نمایشگاهی آماده
نمونه کار طراحی غرفه تولید قطعات خودرو کروز

معایب غرفه نمایشگاهی آماده

  • عدم اختصاص به طراحی و نیازهای شرکت: غرفه نمایشگاهی آماده معمولا برای استفاده عمومی طراحی شده است و احتمالا نیازهای خاص شرکت شما را برآورده نخواهد کرد. این می‌تواند منجر به عدم تطابق با هویت بصری و پیام شرکت شود.
  • محدودیت در انعطاف‌پذیری: با استفاده از یک غرفه نمایشگاهی آماده، شما محدود به قالب و ساختار مشخص هستید و قابلیت تغییرات و تنظیمات بسیار محدود است. درست است که می توانید با توجه به خواست خودتان آن را بچینید اما تغییراتی نظیر رنگ و… آن محدود خواهد بود.
  • کاربردهای محدود: چون غرفه نمایشگاه آماده برای استفاده عمومی طراحی شده است، ممکن است برخی از اجزای آن برای نمایشگاه ‌های خاص و منحصر به فرد شما مناسب نباشد.
  • کاربردهای محدود در زمان: طراحی غرفه‌ های نمایشگاهی آماده اغلب در اندازه و سطح کوچکتری در دسترس است. این بدین معنی است که شما توانایی جذب تعداد بزرگتری از بازدیدکنندگان را نخواهید داشت و همچنی فضای کافی برای برگزاری فعالیت ‌های جانبی مانند: سخنرانی‌ها، دور همی و … را در اختیارتان قرار نمی دهد.

جمع بندی  

غرفه سازی پیش ساخته مدولار یک انتخاب هوشمندانه است تا بتوانید به آسانی در نمایشگاه های مختلف حاضر شوید و برند خود را به مخاطبان بشناسانید. البته برای آنکه بتوانید در این امر موفق شوید، باید به سراغ تولید کننده های حرفه ای و مطمئن بروید که از متریال استاندارد برای طراحی غرفه نمایشگاهی آماده استفاده می کنند و همچنین طراحی مدرن و اصولی دارند.

هزینه غرفه نمایشگاهی پیش ساخته و به طور کل قیمت غرفه سازی نمایشگاه با توجه به جنس، ابعاد و دیگر مشخصات آن ها متفاوت است. با توجه به مزیت هایی که این غرفه ها دارند ارزش هزینه کردن را دارد و می تواند در هزینه های شما هم صرفه جویی کند.

3.5/5 - (2 امتیاز)