اصول ساخت غرفه نمایشگاهی دو طبقه + مزایا و ویژگی ها

در تجارت امروز، تبلیغات حرف اول را میزند. هر چقدر تبلیغات هوشمندانه تر انجام شده باشد موجب بیشتر دیده شدن برند و افزایش فروش آن خواهد شد. یکی از بهترین و موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی، شرکت در نمایشگاه ها و ساخت انواع غرفه نمایشگاهی به ویژه غرفه سازی نمایشگاهی دوطبقه است.

ساخت غرفه دو طبقه نمایشگاهی فواید زیادی برای کسب و کارها دارد و باعث بهتر دیده شدن شرکت ها و برندسازی آنها می شود.

ساخت غرفه نمایشگاهی دوطبقه

طراحی غرفه نمایشگاهی حرفه ای گام مهمی در راستای دستیابی به موفقیت است. بعلاوه، دریچه ای برای ورود به دنیای تجارت حرفه ای است. کسب و کارها با راه اندازی غرفه نمایشگاهی می توانند کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنند. در واقع این کار بیشتر با هدف تبلیغات و افزایش فروش انجام می شود.

ساخت غرفه نمایشگاهی دوطبقه
نمونه کار طراحی غرفه داماس

شرکت ها با انجام این کار می توانند محصولات و خدمات خود را به صورت مستقیم به مشتریان ارائه دهند. از طرفی می توان آن را یک نوع تبلیغ زنده و بسیار حرفه ای دانست. زیرا فرصتی را برای شرکت فراهم می سازد که برند خود را در بین سایر رقبای حاضر در نمایشگاه مطرح سازد.

همانطور که می دانید اولین قدم برای حضور در نمایشگاه، اجاره غرفه و طراحی آن است. غرفه های نمایشگاهی انواع مختلفی دارد. به طور مثال غرفه نمایشگاهی ماکسیما و یا غرفه نمایشگاهی پیش ساخته از انواع غرفه نمایشگاهی هستند.

نوع دیگری از غرفه ها، غرفه نمایشگاهی دوطبقه هستند. امروزه طراحی غرفه دو طبقه نمایشگاهی به اولویت اول بسیاری از شرکت ها جهت غرفه سازی نمایشگاهی تبدیل شده است. این به دلیل مزایا و ویژگی های خاص این نوع غرفه می باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مزایا و ویژگی های غرفه سازی نمایشگاهی دوطبقه
نمونه کار طراحی غرفه بیوداکس

مزایا و ویژگی های غرفه سازی نمایشگاهی دوطبقه

امکانات خوب ساخت غرفه دو طبقه نمایشگاهی در کنار مزایای متعدد آن باعث محبوبیت هر چه بیشتر این نوع غرفه شده است. از جمله مزایا و ویژگی های این نوع غرفه سازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش فضای غرفه

وقتی صحبت از غرفه نمایشگاهی به میان می آید، فضای غرفه بسیار مهم است. ساخت غرفه دوبلکس باعث می شود فضای غرفه دو برابر شود. در نتیجه چیدمان غرفه را می توان بهتر و حرفه ای تر ساخت.

با ساخت این نوع غرفه می توان آن را به دو فضای CIP و VIP با فضای بزرگ تفکیک کرد. این سبک طراحی معمولا در غرفه های بین المللی دیده می شود و به طور قابل توجهی جایگاه شما را بزرگتر نشان می دهد.

  • امکان برگذاری جلسات مهم کاری در طبقه دوم

در صورتی که شرکت به دنبال عقد قراردادهای کلان باشد وجود یک فضای اختصاصی در غرفه برای مذاکرات ضروری خواهد بود. غرفه سازی نمایشگاهی دوطبقه از نظر ظاهری بسیار چشمگیرتر از غرفه های نمایشگاهی معمولی است.

همچنین می توان فضای مذاکرات و جلسات مهم کاری را از بخش نمایش محصولات مجزا ساخت و به طبقه دوم منتقل کرد. به طور کلی، این نوع غرفه رسمی تر است و باعث می شود بتوان بخش های بیشتری را به غرفه خود اضافه کرد.

  • رقابت بهتر

با وجود رقابت زیادی که بین شرکت های غرفه سازی با گرید A وجود دارد هرچه غرفه از کیفیت طراحی و ساخت بالاتری برخوردار باشد شانس فروش بیشتری خواهید داشت. زیرا در این فضای رقابتی غرفه چشمگیرتری خواهد داشت. به طور کلی، غرفه سازی نمایشگاهی دوطبقه راهی برای رقابت بهتر و جذب مشتریان بیشتر است.

  • راحتی رفت و آمد

سهولت رفت و آمد بدون شک تاثیر زیادی روی افزایش فروش خواهد داشت. زمانی که غرفه دو طبقه باشد بازدیدکنندگان راحت تر می توانند به غرفه مراجعه کنند.

بعلاوه، طراحی غرفه دو طبقه نمایشگاهی به دلیل اینکه می توان فضای مذاکرات را از بخش ارائه محصولات و خدمات مجزا ساخت از ترددهای غیر ضروری در زمان مذاکرات نیز جلوگیری می کند. زیرا معمولا برای انجام مذاکرات از طبقه دوم استفاده می شود که فضای آرام تر و رسمی تری دارد.

دید بهتر مشتریان نسبت به محصولات و خدمات
نمونه کار طراحی غرفه تولید قطعات خودرو کروز
  • دید بهتر مشتریان نسبت به محصولات و خدمات

نحوه معرفی محصولات و خدمات به بازدیدکنندگان چالش برانگیزترین بخش برگزاری غرفه نمایشگاهی است که نیاز به برنامه ریزی و طراحی دقیقی دارد. زیرا به طور متوسط هر بازدیدکننده ای حداکثر 5 دقیقه برای بازدید از هر غرفه وقت می گذارد.

بنابراین طراحی غرفه باید به نحوی باشد که نمایش محصولات در مرکز توجه قرار داشته و بتوان در همان نگاه اول توجه مشتری را جلب نمود. در غرفه دوبلکس به دلیل طراحی متمایزی که دارد بازدیدکنندگان دید بهتری نسبت به محصولات و خدمات خواهند داشت. در نتیجه موثرتر خواهد بود.

  • طراحی منحصربفرد و جذاب تر نسبت به رقبا

نمایشگاه مکانی است که اقشار مختلفی به آنجا می آیند. به همین دلیل مکان مناسبی برای تبلیغ جامع می باشد. با این حال هر بازدیدکننده تنها مدت زمان کوتاهی را به یک غرفه اختصاص می دهد. بهترین شرکت های غرفه سازی نمایشگاهی می دانند که باید طراحی چشمگیری برای غرفه ها انجام دهند تا توجه افراد را در همین مدت زمان کم جلب نمابد.

گاهی نیز از تمام غرفه ها بازدید نمی کند. در این بین طراحی غرفه دو طبقه نمایشگاهی به دلیل جذابیت بصری بیشتر و طراحی منحصربفرد خود موفق تر عمل می کنند. زیرا تمایز غرفه و منحصربفرد بودن آن مشتریان را به سمت غرفه شما سوق می دهد و آن را بین سایر رقبا برجسته تر می سازد.

آیا هر غرفه در نمایشگاه‌ ها قابلیت دو طبقه شدن را دارد؟
نمونه کار طراحی غرفه اعتماد کابل البرز

آیا هر غرفه در نمایشگاه‌ ها قابلیت دو طبقه شدن را دارد؟

امکان ساخت غرفه دو طبقه نمایشگاهی به استاندارد سالن نمایشگاه بستگی دارد. قابل ذکر است که هر نمایشگاهی دارای استاندارد مخصوصی است. به همین دلیل لازم است قبل از اجاره غرفه به ارتفاع نمایشگاه و استانداردهای آن توجه نمایید. ارتفاع مجاز برای ساخت طبقه دوم غرفه معمولا 3.5 متر می باشد.

جمع بندی

به همان اندازه که حضور در نمایشگاه برای برندسازی مهم است غرفه سازی نمایشگاهی و طراحی اصولی نیز اهمیت زیادی دارد. بعلاوه برای ساخت هر نوع غرفه نمایشگاهی لازم است ابزارها و لوازم لازم را داشته باشید. فاکتورهای زیادی نیز باید در ساخت رعایت شود. همچنین، نوع طرح باید از جوانب مختلفی بررسی شود تا بتواند بیشترین تاثیر را داشته باشد.

به عنوان مثال، نوع طرح باید به اندازی کافی ایمن بوده و از چیدمان هوشمندانه ای برخوردار باشد. بی شک، تجربه و تبحر داشتن در این زمینه اهمیت زیادی دارد. بنابراین، توصیه می شود برای دستیابی به اهداف خود این کار را به یک تیم باتجربه و معتبر بسپارید تا بتوانند طرح را برایتان بهینه سازند.

شرکت طراح سازه ارسطو مجری برتر اجرای غرفه سازی نمایشگاهی دوطبقه در نمایشگاه های بین المللی است که با سال ها تجربه و دارا بودن کادری مجرب و متبحر می تواند به شما کمک کند تا در نمایشگاه حضوری باشکوه داشته باشید.

4.2/5 - (17 امتیاز)